Metadata: Welche subjektiv professionellen Erfahrungen haben Lehrkräfte der Mittelschulen in Wien mit den Herausforderungen und Anforderungen der schulischen Inklusion von Flüchtlingskindern aufgrund der vorgegebenen Maßnahmen?
Theses
- Document type:
- Theses
- Thesis type:
- Master thesis
- Title:
- Welche subjektiv professionellen Erfahrungen haben Lehrkräfte der Mittelschulen in Wien mit den Herausforderungen und Anforderungen der schulischen Inklusion von Flüchtlingskindern aufgrund der vorgegebenen Maßnahmen?
- Other titles:
- What are the subjective professional experiences of secondary school teachers in Vienna with the challenges and requirements of the inclusion of refugee children in schools due to the specified measures?
- Scope:
- 1 Online-Ressource (IX, 190 Seiten)
- Year of submission:
- 2025
- Year of publication:
- 2025
- Course of study:
- Masterstudium Wirtschaftspädagogik
- Aspired degree:
- MSc (WU)
- Language:
- German
- Notes:
- Enthält Literaturverzeichnis auf Seite 91-104
- Description:
- Inclusion
- exceptional pupil
- teachers
- Collection:
- WU Master Theses
- Use and reproduction license:
- In Copyright
- Access:
- Accessible from within the WU network